Monday, May 21, 2012

Foto Teknologi dan Inovasi

Sentuhan Audio

Direka oleh Dinard José dan Mata Filho bagi teknologi bantuan ketidakupayaan pengelihatan. Ia bertujuan untuk digunakan sebagai alternatif dalam usaha melaksanakan perkara-perkara yang mustahil dan sukar. Sistem ini terdiri daripada gelang bagi mengesan telefon yang membolehkan pengguna untuk menggimbas kod bar terus dari pergelangan tangan dan menerima maklumat audio secara terus berkaiatan produk yang diperiksa. Menggunakan alat ini, ketidakupayaan pengelihatan dapat membandingkan harga barangan yang sama, memahami data teknikal, dan mudah mencari warna yang dikehendaki ke atas sesuatu produk yang ingin dimiliki.

Gallery :

  

Volskwagen Aqua


 

Seorang pencipta China menghasilkan rekaan baru sebuah kereta yang menakjubkan, yang boleh bergerak di atas jalan tar, pasir, ais dan juga air.
Kenderaan itu yang mempunyai kelajuan maksimum 92 kilometer sejam dan beroperasi seperti hoverkraf, boleh bergerak antara permukaan itu tanpa gangguan.
Yuhan Zhang, 21, menghasilkan kereta yang diberi nama Volskwagen Aqua untuk menyertai pertandingan anjuran syarikat pembuat kereta Jerman itu.
Ia dilengkapi dengan empat kipas dan digabungkan dengan dua beg angin yang boleh menggelembung untuk membolehkannya bergerak seperti hoverkraf.
Ia juga mesra alam kerana kedua-dua motornya menggunakan kuasa hidrogen tanpa mengeluarkan sebarang karbon.
Satu daripada motor itu menggelembungkan ‘skirt’ di sekeliling kenderaan itu untuk membolehkannya terapung sementara satu lagi memacunya ke depan dan mengawal arah.
“Tidak ada pengangkutan yang lebih baik daripada kenderaan kusyen udara kerana ia boleh bergerak dengan baik di darat, ais dan air.


Suara Batang Pembaca Untuk Orang Buta


 

Braill digunakan oleh orang buta untuk membaca sesuatu maklumat dan ia merupakan pembelajaran yang amat penting dalam kehidupan harian. Namun demikian, terdapat kesukaran yang berlaku apabila tidak mempunyai bahan yang lengkap seperti buku dan sebarang bentuk maklumat yang ditukar kepada braill. Oleh itu, orang buta sukar untuk mengakses maklumat terkini kerana maklumat braill yang sedia ada berkemungkinan tidak lengkap dan sudah lama. Justeru itu, Stick suara baru telah diperkenalkan oleh Sung Woo Park, stick mudah alih ini merupakan inovasi yang dicipta bagi mengubah alih teks yang mengimbas ke dalam bentuk visual, fungsi OCR sebagai alat untuk menukar maklumat bertulis ke dalam sebatang kayu bersuara. Batang suara boleh digunakan untuk menukar perkataan atau huruf yang dijumpai seperti di dalam buku, surat khabar, kontrak, mel dan sebagainya ke dalam bentuk maklumat bersuara.


Pengangkutan Mesra Awam



Kenderaan pertama yang dijana khas menggunakan elektrik kepada pengguna yang berkerusi roda. Kenderaan ini mesra alam kerana kenderaan yang sepenuhnya HIJAU, direka khas bagi individu berkerusi roda iaitu dapat mengakses kenderaan melalui belakang pembuka kenderaan untuk masuk dan gaya membawa kenderaan sama saperti cara bermotor. Kerusi roda akan terjamin oleh peranti yang saling bertaut. Kenderaan ini memudahkan pergerakan di jalan raya danpengguna berkerusi roda dapat pergi ke kawasan yang dikehendaki tanpa melalui halangan iaitu sekiranya kemudahan di kawasan bandar tidak lengkap untuk pergerakan bagi orang kelainan upaya. Berat Kenguru dikelaskan sebagai sekuter dan hanya lesen pemandu sekuter yang diperlukan untuk memandunya.


  
 


Pen Video Pengintip dan Pen Gambar


Ianya sebuah pen tetapi mempunyai keistimewaan yang tersendiri. Bukan sahaja berfungsi sebgaai sebuah pen, tetapi ia juga berfungsi sebagai pen serbaguna kerana boleh mengambil video beserta suara dan juga gambar. Amat sesuai bagi mereka yang bekerja dalam perniagaan, pendidikan, keselamatan, perubatan, pelancongan dan untuk kegunaan seharian kita. Keistimewaannya, teknologi terkini ini mempunyai gabungan perakam video dan kamera. Ia merupakan sebuah pen yang mempunyai pelbagai guna terkecil di dunia. Senang digunakan iaitu dengan hanya menekan "one touch" butang sahaja sudah boleh merakam. 5 dalam 1 pelbagai fungsi kegunaannya. Ia juga boleh digunakan sebagai pemacu ibu jari dan mempunyai kapasiti 4GM. Mudah palam dan pasang. Tidak perlu memasang pemacu untuk menggunakannya. Mempunyai bateri dalaman dan boleh di cas menggunakan pengecas bersesuaian yang disertakan. Mempunyai sistem jam dan tarikh 'live' dimana akan tertera di video dan tarikh gambar beserta waktu video direkodkan.

Maklumat terperinci struktur pen pengintip


Tribons Digital


Tribons direka sebagai mentol digital yang menyokong kepentingan peribadi kanak-kanak dan menunjukkan peningkatan pengetahuan dan pembangunan kemahiran. Seterusnya, memaparkan pengalaman dan maklumat dan memungkinkan kefahaman dan penyertaan dalam persekitaran. Dengan menggunakan Tribons, anak bandar akan diperkenalkan kepada dunia semulajadi dan biologi, begitu juga anak luar bandar boleh meningkatkan pengetahuan mereka mengenai suasana bandar. Aksesori yang dibangunkan terdiri daripada cuping telinga yang terkawal antara paparan spontan 3D projek pelbagai bahan-bahan pendidikan yang dilengkapi dengan sistem keselamatan dimana membolehkan ibu bapa mengesan anak-anak mereka. Bukan itu sahaja, alat ini memiliki modul tambahan perubatan yang menawarkan pengawasan parameter kesihatan pemakai yang akan menjaga di dalam kes kronik dan kebarangkalian kecederaan.

Sentuhan Gambar



Notetaking pelajar mungkin mempunyai alphamart atau gabungan yang diberikan kepada mereka. Beberapa perkembangan peranti pembangunan teknologi 'biasa'. Sebagai contoh, satu idea yang lebih baik untuk memberi pelajar notebook memberikan fungsi yang lebih, kebih murah kepada kebanyakan peranti lain, dan masih mmeberikan mereka mudah alih. Bergantung kepada keperluan pelajar yang lain mungkin juga memberi mereka tablet dengan papan kekunci penghantaran maklumat akan bekerja, walaupun untuk hanya peranti nota mengambil pemikiran bekerja lebih baik bagi kebanyakan pelajar. Kawasan besar lain di dalam teknologi bantuan diperkukuhkan peranti komunikasi. Lebih banyak dilihat satu anjakandari peranti tradisional untuk memberi pelajar tablet, seperti iPad. Beberapa aplikasi komunikasi ditambah tersedia adalah Proloquo2go, One Voice, Bercakap Tom dan Voice4U, hanya untuk menamakan beberapa bahagian yang terbaik mengenai penggunaan tablet adalah bahawa tablet bukan sahaja boleh menjadikan alat komunikasi mereka, tetapi juga boleh memasukkan aplikasi lain yang menangani matlamat dan objektif pendidikan lain bagi pelajar pendidikan khas. Aplikasi dimuat naik bersesuaian dengan tablet peranti kepada pelajar pendidikan khas bagi memenuhi keperluan khusus mereka. Aplikasi dimuat naik bertujuan untuk perubahan keperluan pelajar.



 


Keyboard Masa Depan 



Keyboard Masa Depan Unik dan Canggih. Berbagai konsep teknologi canggih masa depan dirancang pakar teknologi dari Rusia Marat. Kuddryavstev memiliki idea yang berbeza iaitu konsep Gadget Komunikasi terbaru Keyboard masa depan. Konsep Keyboard Masa Depan Unik dan Canggih. Konsep unik Keyboard masa depan ini dapat digunakan pada permukaan datar, dengan bentuk yang hampir sama dengan konsep eroll ebook masa depan. Konsep gadget yang menhubungkan dengan server ISQ dan memperiksikan gambar pada beberapa permukaan datar. Proyek-proyek perangkat tipis keyboard ke permukaan datar pilihan anda. Terlepas dari kenyataan bahawa, meja tidak memiliki fungsi touchscreen bagi mendapatkan tulisan.


Memori Visual

Memori visual seperti jamtangan yang boleh dipakai pada pergelangan tangan, dilihat sebagai alat hiasan dan tidak kelihatan fungsi sebenar disebalik kecanggihan alat ini. Sudut pandangan pembukaan pada gelang tangan akan menangkap imej dalam sudut yang bersesuaian dan jarak yang dapat dilihat dengan jelas. Disini pengguna mudah untuk mengimbas semula imej visual kepada penonton dan memaparkan semula seperti bingkai gambar. Oleh itu, peristiwa yang telah berlalu dalam tempoh yang lama akan mudah diperolehi dan diingati dengan melihat semula tayangan yang telah dirakam khas kepada kegunaan berkeperluan khas.


I Robot Hampagas


Super Smart IROBOT ROOM BA560 Pencuci Hampagas RM1388 berbanding RM2388 daripada Place Teach. Robot bola bulu 007 pada sesuatu misi, ia merupakan robot pintar yang mapu bergerak di kawasan rata dan bersesuaian dengan persekitaran rumah. Ia juga bijak mengelak penurunan anak tangga dengan penderia pengesan, mampu menyesuaikan secara automatik pergerakan lantai yang keras. IROBOT juga mempunyai Bersih Spot, yang menyediakan messes cepat membersih tumpahan dan pekat. Walaupun sanggat canggih, ia mudah untuk digunakan dan menjadi pilihan lebih daripada 6 juta isi rumah. Tempat Teach pengimport premium alat bagi pembantu kelengkapan baru kegemaran anda dari mereka. IROBOT ROOMBA pendahuluan dengan ciri-ciri 560, pengecasan sendiri secara automatik kembali kepada diri pengecasan antara pembersih. Penjadualan pratetap sehingga membersih sebanyak tujuh kali seminggu, lebih cepat berputar. Pilihan rambut lebih panjang dan debu. Menggelakkan daripada terlekat kepada tali, pinggir permaidani, dan tassels. Berus sampingan bertambah baik membersih tepi sudut dengan berkesan.


Vakum Pintar dan Berkesan



OKU SAN NO Cleaner Auto mengambil satu jumlah yang menakjubkan dengan mencuri kotoran, habuk, rambut peliharaan, bulu, sampah kucing serbuk, daun, dan serpihan yang sebagainya untuk mengemudi seluruh rumah. OKU SAN NO Cleaner Auto secara automatik menyesuaikan dari permaidani lantai keras dan membersihkan mana-mana anda mahu di samping mengelakkan kawasan luar had. Membersihkan keras  untuk sampai ke tempat OKU SAN NO bentuk Auto Cleaner padat membolehkan untuk menvakum bawah katil, sofa, dan sebagainya yang sukar untuk dicapai manakala berus inovatif, sampingan dan berputar membuang serpihan yang terkumpul di sepanjang kickboards, tepi kabinet dan sudut. Peralihan dari permaidani untuk lantai keras, OKU SAN NO Cleaner Auto secara automatik mampu untuk menyuci keseluruhan kawasan dengan bersih, kelengkapan kemudahan ini dilengkapi dengan sensitiviti dapat memudahkan pengguna kerana tidak perlu dipantau untuk bergerak dan tidak akan berlanggar dengan peralatan di rumah. Pembersihan akan lebih terarah kepada kawasan yang terdapatnya kekotoran.







No comments:

Post a Comment